corenhelentexflo.reismee.nl

Fort Lauderdale en Hollywood Fl

Jeetje maandagavond alweer hier in Fort Lauderdale. Nadat internet thuis al bekeken was over wat en hoe hier, vandaag de hele dag met de Water Taxi gecruised. De Water Taxi is precies wat het woord al zegt, een taxiboot waarvoor je een hele dag een ticket koopt en bij iedere stop in en uit kunt stappen. Zo zie je het Venetië van Florida, zoals ze Fort Lauderdale hier zelf noemen het best, vanaf het water. Zo zie je de riante villa's met de even-zo-grote of zelfs grotere jachten welke ze voor, achter of zelfs in een soort van bootgarage, bij hun huis hebben liggen. Prachtige om te zien. Voor de middag hebben besteed aan de langste vaart, naar Hollywood, een stadje net voorbij F Lauderdale met een boardwalk langs het strand. Je vaart er in 45 minuten heen. Daar dus even gesnuffeld en een klein hapje gedaan, en vooral veel fris en water gedronken want het zonnetje stond weer hoog aan de hemel, poeh heej.....maar wel lekker, zeker zo op het water. Vervolgens de middag de hightlights van F Lauderdale zelf bekeken door gewoon bij iedere stop die ons leuk leek even uit te stappen, rond te lopen en weer naar de volgende te varen. Uiteindelijk op de laatste route omdat het alweer etenstijd was, lekker aan t water in eennieuw geopende sportsbar wat gedronken en een hapje gegeten en ja.....weermet de watertaxi naar de halte waar we bijna 8 uur eerder waren begonnen. Nog een korte stop bij een winkelcwntrum hier vlakbij het hotel maar dat was niet zo'n succes dus maar naar de kamer om lekker bij te komen van een toch wel pittig dagje sighseeing by 31 graden celsius. Zometeen op zoek naar een hotel op onze op een na laatste bestemming voor deze prachtige vakantie, Key West. Daar willen we nog 2 nachtjes blijven om die gezellige zonsondergang op Mallory Square weermee te makenen op zoek te gaan naar "Chopin" , tja dat is er eentje voor de insiders, voordat we de laatste stop in Miami maken. Ik denk overigens dat we die niet meer zullen ontmoeten want dat is alweer heel wat jaartjes geleden maar goed, er zullen nog wel meer lieve poesjes rondlopen daar, bijvoorbeeld bij de woning van Hemmingway, waar een speciaal soort poezen woont, deze hebben nl een extra teen, grappig! Geen idee of we morgenweer een kamer hebben met wifi maar als die net zo geweldig werkt als die op de kamer, wordt er niet veel geposted helaas. Tot de volgende gelegenheid dan maar, met een dikke knuffel voor jullie, groetjes van ons, Cor en Helen

Ans van lieshout

Super super dit is heel mooi de foto's zijn gaaf wel ooit over gelezen maar nu meer indruk ervan ik geniet mee voor jullie nog een fijn verblijf veel plezier Gr xxx

mieke

Hoi samen, ik vind de kamer al ,,, rich en famous,, groot en zicht op zee, prachtig , al je boek klaar is ga ik eens op gemakkie lezen .de zon hebben we hier ook redelijk mogen niet mopperen en de poes ook hhel lief, maak moet toegeven dat de rest wel een beetje ontbreekt , nee, ik ben blij dat het zo fantasties is en jullie zo genieten , ook ik geniet, deze week nog , dus,,, ga zo door lieve gr xxx