corenhelentexflo.reismee.nl

Sightseeing Key West en de katjes met 6 teentjes

Vandaag ons 2de dagje Key West. Begonnen met een bezoekje aan Hemmingway House waar we de vorige keer niet meer zijn geweest toen nog niet weetend dat daar zoveel bijzondere katten rondlopen. Uiteraard is het de bedoeling dat je oog hebt voor het mooie huis waar Ernest Hemmingway dus gewoond heeft en boven op de eerste verdieping bekende boeken schreef. Ernest was duidelijk een kattenliefhebber. Oorspronkelijk zijn de voorvaderen van deze beestjes, waarvan er nu dus 52 van rondlopen in en om het huis en in de prachtige tuin, met zeelui meegekomen en het bijzondere aan die schatjes is , dat ze voorzien zijn van 6 teentjes, niet allemaal maar ze hebben wel deze genen in zich dus als ze ze nu niet alle 6 hebben, kan een kitten vervolgens weer wel deze bijzonderheid hebben. Een van die teentjes lijkt op een duim als je het zo bekijkt, en staat ook zoals onze duim een beetje dwarser zeg maar. Op dit moment lopen er 12 kittens rond, zo schattig, we konden er geen genoeg van krijgen en oja,we hebben ook t huis maar even bekeken maar het meeste van onze tijd daar dus katjes gekroeld. In het winkeltje liepen ze ook een een ervan waren Cor en ik helemaal verliefd op, deze staat dan ook veel op de foto. Dit kleine kittenkatje hebben we, ondanks dat t eigenlijk niet mocht, opgetild en ze begon meteen te spinnen. Ze was njet meer bij Cor weg te slaan en ze hing continu aan zijn benen kopjes te geven. Ze is zelfs helemaal tegen zijn broek omhoog gesprongen/kropen zo enorm lief!!! Ze wilde zelfs met ons meelopen de winkel uit maar dat hadden ze liever niet dus werd ze naar binnen begeleid. Wij hadden haar zo willen adopteren.....maar ook aan dit mooie moment kwam weer een eind hoewel we er wel tig uurtjes hadden willen blijven maar op ons lijstje stond ook nog een sightseeing-tour over het eiland wat maar zo'n 2 bij 4 mile groot is. Wel leuk om als echte toeristen rondgeleid te worden want je leert veel van de bijzonderheden van dit toch wel bemoedelijke eilandje. Onze tour afgesloten met, hoe kan het anders hier, een Key Lime Pie, heerlijk. Het weer was vandaag ondanks de voorspelling van 50% kans op regen, toch nog bijzonder goed, het was weer een lekker warm en zonnig dagje, zo tegen de 30 graden weer dus de middag, heel vervelend aan het zwembad van t La Concha hotel gelegen. We hebben dus uitgelegd gekregen tijdens de tour dat dit hotel in 1929 gebouwd is en net enige hoge gebouw in de oude binnenstad is en dat maakt ons (dure) verblijf toch wel weer n tikkeltje bijzonder-der, de naam sowieso al natuurlijk! De zonsondergang, nou ja, dat wat er van te zien was door de wolken heen, doorgebracht aan Mallory Square onder het genot van een lekker drankje en afscheid genomen van Chopin. Uiteraard nog een hapje gegeten aan Duvalstreet , ribs en pulled pork en, heel toepasselijk, een kattengezichtje van henna laten zetten, doe ik ook nog n beetje met de hype..... Morgenvroeg beginnen we aan het laatste stukje van onze super TexFlo-reis, drie dagen aan Miami Beach, een ritje van zo'n 168 mile om t af te leren, terug over de Keys. Hopelijk zijn de weergoden ons welgezind maar het zou zomaar kunnen dat het weer wat voorspeld is, daar toch echt wel hangt maar goed, dan is het niet anders. Tussen de buien door zal heus de zon nog wel n keertje tevoorschijn komen....ons hoor je absoluut niet klagen!!! Voor degene die een beetje hebben meegeteld, als morgen ergens in de middag de GMC ons naar het hotel in Miami heeft gebracht, staat de teller op 3000 miles, da's pak m beet 4800 hele kilometers. Even "for the record". Lieve lezers, voor jullie n fijne dag, en voor Tim een leuke heropening van Anvers vandaag.Jullie horen weer van ons, kusjes.......... C&H