corenhelentexflo.reismee.nl

Aftellen.....op South Beach, Miami

Hallo allemaal, Het is alweer vrijdagavond, bij jullie midden in de nacht als ik dit typ op onze mooie kamer in Boutique Hotel Victor op South Beach, Miami. Gisteren laf internet plat hier dus zal ik jullie bijpraten over onze belevenissen van de afgelopen 2 dagen, onze rit van Key West naar hier en de dag van vandaag want, poeh poeh, wat hebben we weer veel gezien/gedaan. Gisterenmorgen, donderdag dus, vertrokken vanaf the Keys en onderweg gestopt bij het Dolphin Research Center op Grassy Key. Uiteraard een kijkje genomen in dit centrum waar ze onderzoek doen naar het wel en wee van dolfijnen, en waar je uren tussen deze beesrjes kunt rondlopen. Uiteraard kun je ook wat met ze spelen maar dit is zekerniet de hoofdmoot van dit centrum. Het is een non-profit organisatie met als missie door leren, research, en de opvang van zieke dolfijnen de communicatie tussen deze beesten en de mensen te verbeteren in hun natuurlijke leefomgeving. In een van deze basins zaten een stuk of drie dolfijnen die toen we erlangs liepen ineens vreselijk veel aandacht begonnen te trekken door allerlei geluidjes te maken, je kent die geluidjes wel, net als Flipper deed in de serie. Wanneer je dan bleef staan gingen ze op hun zij liggen en een beetje de filmster uithangen, prachtig om dus inderdaad zo, gewoon wij tweetjes en die beestjes daar te communiceren met elkaar. Zo konden we dus ook van heel dichtbij zien hoe ze dat doen, geweldig!! Hierna nog ff een bakkie op Key Largo, t laatste key-eiland voordat je Miami inrijd en verder.... Zo tegen 3 uur kwamen we aan bij ons hotel aan South Beach, het weer was overigens nog prachtig, been vuiltje aan de lucht, letterlijk en figuurlijk. De plaatjes op internet zijn precies zoals het ook echt is, mooie boutique-kamer met uitzicht (als je door de palmbomen heenkijkt op t strand) over het zwembad heen wat aan Ocean Drive ligt. Voor het eten maar een rondje gaan lopen en een welverdiend drankje bij the Clevelander(een begrip hier en eigenlijk een grote danceclub compleet met dj) gedaan. Dit is overigens een van de tenten met een normaal happy hour. Je drankje gewoon voor de helft dus krijg je voor $12,50 een mojito en een Budje. Elders hier op Ocean Drive krijg je een kelk voor $36 waar je met 4en uit kunt drinken zo idioot groot, leek ons niet lekker omdat je drankje dan ook alleen maar warm wordt. Een paar blocks verderop zit nog steeds tgi Fridays waar we lekker buiten hebben zitten eten en toen maar weer eens terug naar de kamer gegaan vor een frisse douche en daarna met de pootjes omhoog (met een aliefke erin ging dat weer best). Vanmorgen na het bij de kamer inbegrepen ontbijtje besloten de hop-on hop-off bus te pakken om zo toch weer wat dingen te zien en vooral uitleg te krijgen bij wat je (weer)ziet. Eersg vanuit hier, de kustlijn-route genomen en zo langs t verlengde van Ocean Drive, de cruisehaven, star-island waar alle celebs een huisje hebben gekomen. Daarna overgestapt op de downtown-route dus ons door de wijk Coral Gables met prachtige lanen met dito huizen reed en daarna naar Little Havana, Calle Ocho (8) met het bekende dominopark en de sigarenfabriekjes en winkeltjes. Tussendoor had het zo nu en dan even gespetterd van de regen maar pas toen we weer op het wisselstation van de busroutes bij Bayside Marketplace waren, hield t net toen wij aan de koffie zaten, op met zachtjes regenen. De putjes in het semi-overdekte winkelcentrum konden de hoeveelheid water even niet meer aan en het water kwam er gewoon weer uitgespoten......en ja ook daar hebben we foto's van gemaakt, gewoon een floridaans buitje, zeg maar, hetgeen men ook voorspeld had. Eenmaal terug op de kamer even met ons mam gebeld om te horen hoe het in Tilburg was en hoe het met onze kattenschatten was en was het bedoeling daarna lekker te gaan chillen bij t zwembad of t strand maar het bleef bewolkt en dus kwam de zon er niet echt meer door en om daar dan een beetje te gaan liggen..zonde van de tijd dus weer op de pootjes en verder met sightseeing. Om de hoek liggen tenslotte Collins en Washington Ave waar je ook kunt winkelen, nou ja winkelen, je kunt er o.a. tatoeages kopen als je binnenloopt bij het ons inmiddels bekend Miami Ink, oftewel Love Hate-tattoo van Ami James en Chris Nunes. DE shop waar de populariteit van de tatoeages begonnen is, dankzij de tv-serie. Cor heeft steeds gezegd weer hierheen te willen en dit was ook de reden onze vakantie hier,in Miami af te sluiten. Wanneer je besluit weer n plaatje te laten zetten, raden ze nl aan niet in de volle zon en niet in t zwembad of de zee te gaan zodat het goed kan genezen en aangezien het weer meehielp en we nog maar een dag hebben, was het duidelijk dat dat het doel van na de middag was. Daar aangekomen was er verder niemand in de shop, wat gisteren toen we stiekum al even waren gaan voorproeven, wel anders was, de tent zat toen vol met wachtende mensen. Er werd meteen een tekening gemaakt van t zwaluwtje waar Cor zijn zinnen op had gezet, de grootte werd mooi aangepast, het "station" zoals je de plek waar je gaat zitten genoemd wordt, werd klaargemaakt en onder het bezielende oog van Darren Brass en Yoji Harada, de meesters zelf, ging de inkt in mijn man's bovenarm. Dat deze twee bekende tattoo-artiesten er persoonlijk bij waren gaf wel weer extra cachet aan deze wederom mooie belevenis. Wauw, wat een prachtresultaat staat, een prachtige zwaluw ( 'n Helen favorite) en nee, ikzelf heb het bij mijn henna-tekeningetje van Key West gelaten maar ik moet eerlijk bekennen dat, als ik van de plek en mijn lieve kattensnuitje zekerder was geweest, ook ik overstag was gegaan maar nu heeft Cor in ieder geval een blijvende herinnering aan onze bijzondere en prachtige reis van dit jaar want hopelijk krijgen we heel lang de tijd om hier aan samen (en samen met jullie) aan terug te denken en over na te praten want , geloof me, ik heb geprobeerd in deze verhaaltjes weg te zetten wat we hebben beleefd maar dit zelf te hebben mogen meemaken, GIGANTISCH!!!!!!!!! Morgen, voor jullie vandaag, beginnen we aan ons laatste hele dag in the Sunshine State om vervolgens zondag weer te beginnen aan de (lange) terugreis. Nog geen idee hoe we ons dagje gaan invullen maar ik denk dat het wel zal lukken, als het aan het weer ligt zal t shoppen worden in een mall of zo akthans na de middag want dan zal de zon zich waarschijnlijk ook niet meer laten zien zoals nu de voorspelling is. Maar no worries, we hebben zon zat gehad en dan kunnen we ook zuutjes oan wennen aan het weer waar we de komende tijd mee zullen moeten dealen in ons, toch wel fijne en gewaardeerde, kikkerlandje. Mocht er morgen nog wat leuks te melden zijn, lezen jullie het nog wel, anders hopen wij jullie vanaf a.s. maandag weer gezond en wel terug te zien, want zoals jullie zullen begrijpen, zijn we er pas weer echt als we de voordeur van de Galjoenstraat zien met in ieder hoekje van de erker een zwart-wit poesje! Hugs and kisses van ons, Cor&Helen

Davina

Heerlijk verhaal weer, lijkt me ook super om mee te maken dat dolfijnen centrum!
En dan die hop on bus, heel leuk!
Enne, geen Chris Nunes gezien??? Jammer....????????
Nou geniet er nog even van en dan een hele goede reis naar huis!

Ans v lieshout

Prachtig verhaal ook ik heb genoten van al dat moois straks thuis is er voor jullie nog veel te verwerken dus geniet nog een dag en wens ik jullie een fijne reis terug tot gauw liefs van ons xxx

s,mam

eerlijk gezegd tel ik de uurtjes af, tis wel lang 4 weken vinden wij, de poezen en ik .x x x x x luf joe.