corenhelentexflo.reismee.nl

Shopping en Universal

Hello again, Even bijschrijven weer. Gisteren en vandaag hebben we zoals al een beetje verklapt lekker wat gewinkeld in de Florida mall, de premium outletmall, wat aan t zwembad gelegen en de parken bezocht, dit keer ook de avond in het park doorgebracht omdat de attracties dan uiteraard ook mooi aangelicht zijn en er dan een slotshow te zien is. De buit van t shoppen valt enorm mee, cor heeft n gaaf t-shirt gekocht bij de tattooshop waar hij de vorige keer een "stop" gemaakt heeft en moi een Greasejasje en topjes bij forever 21. Ook gezien het feit dat we niet veel kg mee mogen nemen in t vliegtuig komt dat ook goed uit. Later nog een rondje Islands of Adventure gedaan, Spiderman blijft toch ook leuk! Wat een beetje tegenviel vandaag was de bewolking althans we reden weg met de bekend blauwe lucht met wat van die mooie wolken maar naarmate we in de richting van DownTown Disney (wat overigens nog steeds een grote verbouwing ondergaat) en de Premium Outlet (Vineland) reden werden de wolken donkelgrijs en goot de regen de lucht uit maar he....dan is er Starbucks en het was koffietijd dus....... Uiteindelijk maar weer terruggereden naar het hotel, fijn dat je dan een heerlijke kamer hebt om even de buien uit te zitten en toen het zonnetje weer aan de hemel stond in de shuttlebus, die echt af en aan rijden, weer richting Studio's. De wachttijden vielen weer erg mee dus Shrek 4D, Despicable Me, Harry Potter (Gringotts)o.a. gedaan. Na wat te hebben gegeten in het park terug naar Diagon Alley om nog wat foto's in the dark te maken, het is zo mooi gemaakt dat je ook nu weer kunt blijven schieten! Als afsluiting Universal's Cinematic Spectaculair, oftewel een show op de lagoon met als thema, 100 years of movie memories. Op grote doeken en geprojecteerd in waterpartijen kwamen allerlei filmfragmenten langs compleet met wat vuurwerk. Moet eerlijk bekennen dat deze heel veel leek op de eerdere keren maar goed....een leuke afsluiting. En wat dan weer tof is, is dat de shuttle bus naar t hotel weer voor je klaarstaat, al is t maar amper 5 minuutjes maar toch, echt een aanrader hoor (zeker als de drankjes bij het eten lekker smaken en je je dus niet druk hoeft te maken wie er vervolgens rijd). Even later sta je dan in het centrale deel van het hotel en neem je je koffietje lekker mee naar je kamer.....daarna een verfrissende douche, tv aan, tabletje op schoot...wie doet ons wat??? In plaats van morgen vertrekken we zondag pas naar de zee, waarschijnlijk Fort Lauderdale, het Venetië van Florida, wat ik nog op mijn lijstje heb staan. Dit omdat er juist in het deel van Florida waar wij dit jaar onze geweldige reis gaan afsluiten ( Key West en Miami) een dagje aangepast.en Het weer is daar nu niet zo bijster goed. We hebben last van een of andere tropische depressie die dus voor veel regen kan gaan zorgen. Beetje jammer maar hallo, je hoort ons niet klagen. De temperatuur is steeds rond de 30 graden en die buitjes, tja da's gewoon een warme douche. Neemt niet weg dat we hopen dat t nog wat mee gaat vallen als we daar dinsdag of zo aankomen maar dat lezen jullie dan verderop wel weer. Eerst morgen nog maar een dagje relaxen hier, nog geen idee wat deze dag ons gaat brengen maar hopelijk nog wel wat uurtjes aan het zwembad en in de Lazy River. Een fijne weekend en een dikke zoen, ook voor onze tweeling die we toch wel erg missen maar waar supergoed voor gezorgd wordt!!! C&H

Reacties

Reacties

Ans v lieshout.

Super gaaf verslag ik ben ook aan het kwijlen maar wens jullie verder nog een fijn reis en veelplezier doei doei xxx

s,mam

de tweeling thuis is nu wel een beetje verliefd op mij, maar die 100 jaar film memories had ik graag willen zien,maar tis niet anders ik ga zo weer naar men schatten want s en m kunnen vanavond niet zijn kamperen met de buurtjes dus hebben ze een extra knuffel nodig dikke kussen luf joe.

Ingrid vogels

Zo leuk om te lezen, sommige dingen blijven ook voor mij herkenningen oproepen, dus altijd heimwee naar Florida, heerlijk genieten en ja die tropische buien? Ook erg herkenbaar zeker als je schrijft: 'n warme douche, still have fun and njoy

Vincent Neveu

Dag Cor en Helen,

Allereerst wat leuk dat julllie zo jullie ervaringen delen! Laat ik mijzelf eerst even kort voorstellen. Ik ben Vincent Neveu, 26 jaar oud en studeer op dit moment de Master Leisure Studies aan NHTV Breda. Vanaf januari ben ik druk bezig geweest met het voorbereiden en ontwikkelen van mijn Master thesis. Het doel van deze scriptie is om door middel van interviews erachter te komen wat de toeristische ervaring is van bezoekers aan de Wizarding World of Harry Potter. Deze case heb gekozen met als reden dat het verhaal van Harry Potter kan worden gezien als het meest bekende verhaal ter wereld (en sinds dat Universal dit verhaal gebruikt in hun thema parken zijn de bezoekersaantallen enorm gegroeid en zijn ze geduchte concurrent van Disney).

Zoals ik al kort vermeld had ben ik dus op zoek naar mensen die naar de Wizarding World of Harry Potter zijn geweest. Alleen, zoals u waarschijnlijk wel begrijpt, is dit een vrij lastige doelgroep omdat niet veel mensen dit hebben gedaan, en reisbureaus willen vaak niet direct hun medewerking verlenen mits er ook een voordeel voor hun aanhangt.

Mijn vraag aan u is dus eigenlijk of u bereid bent om een interview te doen waarin ik u vraag naar uw ervaringen en belevenissen in het themepark. Het betrefd een zeer luchtig interview en zal hoogstens een uur duren. Daarnaast heb ik een auto en ben ik bereid naar u (of een locatie wat u schikt) toe te komen om het interview af te nemen.

Ik hoop dat u mij kan helpen, en mocht u achteraf geintersseerd zijn in de uitkomsten dan zal ik deze uiteraard met u delen.

Met vriendelijke groet,

Vincent Neveu
Master Student Leisure Studies NHTV Breda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!