corenhelentexflo.reismee.nl

Wat n fantastische reis....maar nu willen we wel naar huis

Zaterdagavond, South Beach, terug op onze hotelkamer nadat we toch wel weer van alles gedaan hebben vandaag. Begonnen met een wandeling langs het strand met een flauw zonnetje om wat foto's te maken. Wel apart, op South Beach zitten en eigenlijk nog net op de valreep even het strand op. Maar ja, wij zijn zo verwend daar aan die Emerald Coast en dat in combinatie met de nieuwe aanwinst van Cor en het wat mindere weer, is dit ruim voldoende. Die mooi gekleurde coastguard-huisjes blijven trouwens garant staan voor een paar leuke plaatjes, dat dan weer wel. Omdat we voor vandaag verder geen plan hebben, gaan we te voet naar de winkels aan Lincoln waar we halverwege een pracht van een Nespresso-winkel vonden, lekker zo'n bakkie daar en een lust voor het oog. Vervolgens via Espinola Way, een straatje als bij ons zeg maar langs de Heikese kerk met restaurantjes en kroegjes welke we gisteravond ook nog even hadden aangedaan, via Washington Ave en Collins Ave nog wat verder geslenterd. Inmiddels besloten we toch nog even op de Big Bus(hopon-hopoff) te stappen omdat we ergens op de route ook nog n winkelcentrum gezien hadden met een speciale Pan Am-winkel . We hadden toch nog geldige kaartjes en nu kon ik alles ook eens op mijn gemakje bekijken en eens niet door de lens van ons fototoestel. Dat is toch wel een andere beleving, dus dubbel leuk. Pan-Am bleek dus in Coconut Grove te zitten aan de Cocowalk. Wat een leuke winkel met een soort van vliegtuigmuseumpje erin!! Heb me keurig gedragen daar, want er stonden leuke handtassen...... Na een rondje hier te hebben gelopen, de busrit vervolgd door o.a. Coral Gables en Little Havana dit keer vergezeld door een fikse omweersbui en ja hoor, nu troffen we het. In tegenstelling tot gisteren met die heftige bui tijdens de koffiebreak, kregen we nu bovenop de open-dak-bus ineens de volle lading. In eerste aanleg stoer blijven zitten maar even later toch maar verstandig beneden in de bus gaan zitten, beetje jammer maar gelukkig hadden we dit gisteren al eens gezien. Na lang zoeken toch bij een artstudio naast ons hotel een limited edition-knuffel gekocht voor Abel, het zoontje van onze lieve mee-op-de-katten-pas-buurtjes, in de hoop dat ze dit net zo speciaal vinden als wij. Anders is de keus zo'n schreewend fluoriserend of afgrijselijk opdruk t-shirtje met bijpassend broekje of een uber-lelijke knuffel waar dan ook nog een geluidje in zit waar je als kindje niet vrolijk wordt. En hoe vervelend zou het zijn om dit stukje art gewoon zelf te mogen houden? Terug op de kamer al zo'n beetje de dingen voor de reis terug geregeld wat zo gebeurd was als je bijna 4 weken vanuit je koffer hebt geleefd. Lekker even zitten chillen op de kamer en ons diner dit keer bij een voor ons nieuwe burgerketen, BurgerFi genaamd genuttigd, whahaha. Gewoon een lekkere hotdog gegeten. Cor koos zijn alltime favorite chili-cheese hotdog en ondergetekende zo eentje met gesmolten kaas, uitjes en ketchup. Superlekkere frietjes met dito mayo en gigantisch grote uienringen erbij, Samuel Adams octoberfestpilske en een grote meisjes cola erbij en.....smikkelen maar!!! Yammie yammie. Ook nog even aangegaan bij onze nieuwe inkt-vrienden om een shirt te kopen( voor Tim of voor Cor da's nog even niet duidelijk) en het is echt hartverwarmend hoe we daar ontvangen werden, echt alsof je er kind aan huis bent, zo oprecht vriendelijk en spontaan, maar dat is ook wel logisch als je je bedenkt dat de meeste mensen alleen maar even binnenlopen, niks zeggen, stiekum een foto nemen en er weer vandoor gaan zonder iets te zeggen. Of ze informeren quasi naar een tattoo, gniffelen wat en gaan er alsnog zo vandoor, op deze manier heeft je reisgenoot net iets meer tijd om die stiekume foto te nemen toch? Daar afgesproken snel nog eens aan te waaien.....yeah right, ze begrepen wel dat dat wel weer even ging duren maar ze vonden het tof dat we nog even het resultaat lieten zien aan de mensen die er gisteren even niet waren. Nu liggen we op bed, ik dit nu echt voorlopig laatste verslag te schrijven en Cor nadat hij de papieren voor morgen heeft geregeld , ook met zijn tabletje. Nog even en we gaan de wekker voor het eerst weer in bijna 4 weken zetten wat in dit geval niet erg is want het is zoals ik eerder al schreef, prima om weer lekker naar ons huisje incl tweeling en alle lieverds om ons heen te gaan. Lieve volgers, een fijne zondag nog en geloof me, diegene die een teletijdmachine gaat uitvinden zodat je niet die vervelende 24 uur meer hoeft te reizen om dit mee te mogen maken, krijgt van ons een hele dikke zoen, maar voor nu zit er niks anders op, dan ze uit te gaan zitten. Even verstand op 0 en uitzitten of beter nog, lekker slapen en deze fantastische weken nog eens lekker overdoen in onze dromen....... Laten we afspreken, tot lees' bij ons volgend avontuur! Of beter nog, tot snel een keertje onder het genot van n bakkie of n neut, om samen de foto's te gaan bekijken want het zijn er weer heel wat....DEAL????!!!! Bedankt voor het meereizen en de leuke en gezellige reacties. C&H

Henny

Wij gaan jullie aflossen. Na 25 uur onderweg te zijn geweest zijn we nu in LA. Jullie goede reis terug

Lauran en Bettina

Nou helen en Cor, het was echt een hele leuke en inspirerende paar weken geweest om jullie belevenissen te volgen via dit blog,je reist toch een beetje mee, en je gaat terug in de tijd als er weer een paar ozo bekende plaatsen en herinneringen terug komen.
Leuk om te lezen, mede door de schrijfstijl, zie je soms de reactie van jullie voor je. Toppie
Hele goede en snelle reis terug, en we komen elkaar weer snel tegen in de Tilburgse straten.

Berry-Beppie

Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. See you back home xxxxx!

Suzanne & Martijn

Ha USA gangers, we zijn benieuwd naar de knuffel voor Abel! Klinkt in ieder geval bijzonder. Geniet nog even van de laatste dag en we zien jullie binnen 48 uur weer.

Ans v lieshout

Super.voor de mooie verhalen of we er bij waren en voor jullie om veel te verwerken maar dat komt helemaal goed als je thuis bent hele fijne reis en tot gauw xxx

s, mam

ik ga maar vroeg te bed,dan ist vlug morgen.en het was gisteren laat voor mij luf joe. x x x

Tanja

4weken uit n koffer leven voor n goed doel is niet verkeerd.

Ingrid Vogels

Hi guys how're you doing?? I'm good.
Leuk om jullie verhalen te lezen, zoveel dingen zo herkenbaar nog, dus ook genoten , enne ik wens het met je mee, die teletijdmachine, ook net terug van een kleine 20 uurtjes vliegen en connecting flights, maaar tis voor een goed doel toch. tot het volgende blog.