corenhelentexflo.reismee.nl

Chopin, the rope.......brings back memories at Key West

We zitten op n hotelkamer in Duvalstreet op Key West maar het is goed dat we aan t einde van de rit zitten want dit is een aanslag op je budget kan ik jullie vertellen. Okee wij zijn geen types die in n motelletje langs de weg gaan liggen maar een keurig 3 sterrenhotel was wat wij in ons hoofd hadden toen we gisterenavond gingen zoeken en we dus geen goede internetverbinding hadden in ons hotel aan zee. Inderdaad mooie kamer en dito uitzicht maar voor de rest staat het nu onderaan ons lijstje van hotels ever. Zelfs bij het uitchecken (bij t inchecken kregen we in eerste aanleg ook een bezemkast zonder uitzicht op zee ipv een suite MET uitzicht dus) vond de jongenman achter de balie het niet eens nodig oogcontact met me te zoeken, laat staan zich na mijn opmerking over de waardeloze wifiverbinding hiervoor te veronts huldigen, nee niet eens een houdoe en bedankt, kon er vanaf...jammer maar van ons geen goed woord op tripadvisor . Maar goed, eerst maar eens nog bij het begin van vanmorgen beginnen. Na een Starbuckske, dus op weg naar the Keys maar eerst zouden we nog een keer gaan proberen onze check die we van vorig jaar hadden gekregen van de verhuurder van onze villa toen in Kissimmee (borgsom), en welke ons een extraatje zou bezorgen, gaan inkasseren bij Amscot deze keer. Nadat Dennis ons dit al verteld had, had ook een man van de bank, die ons ook niet kon helpen omdat we geen amerikaanse bankrekening hadden, ons hierheen gestuurd. Een eerder poging in Orlando was ook op niet uitgelopen maar de aanhouder wint is ons motto dus..... Na een klein uurtje papierwerk invullen, kopietje van id, nog een kopietje van een ander id, een telefoontje naar het hoofdkantoor, een vingerafdruk, nog maar weer een kopie en wat vragen, diverse tevergeefse pogingen die man van de villa telefonisch e.e.a. te later verifiëren.....niks, nada, niente...geen rooie cent. Dat was en is toch wel een teleurstelling want dit bedrag was uiteraard wel meegerekend in ons budget maar heeeee, t zijn maar centen en wat we hebben gehad nemen ze ons niet meer af en je betaald hier toch alles met plastic tenslotte. Afijn, na wat vertraging en een paar gvd-tjes en zuchtjes weer lekker op weg. Leuk om na al die jaren weer over die ellenlange weg te rijden over al die bruggen en the 7 miles bridge uiteraard weer over te gaan. Alle keys lagen er nog steeds en wat mooie plaatjes geschoten onderweg. Aangekomen op Key West op zoen naar hotels die we ons nog konden herinneren van eerdere keren dat we op internet hadden gezocht. Het ene hotel was nog idioter geprijsd dan de ander, en ja we hebben ook buiten t centrum gekeken maar aangezien ik sinds gisteren aan de aleve zit voor de pijn in mijn rug, wilde we niet te ver uit de gooi zitten. De moooste hotels, voor de kenners aan Mallory Square o.a. die toch $ 270 kaal per nacht kostsn (exclusief parkeerkosten en tax) zaten vol. We hebben uiteindelijk halverwege nog een hotel gevonden wat plaats had en zitten nu dus America's got Talent te kijken want iets anders dan op de kamer hangen met supermarktdrankje zit er dus niet meer in, nee das een grapje natuurlijk maar het doet wel een beetje zeer! Maar, en er komt weer een Heeeeeeee, we hebben wel "Chopin, ze roop" weer gezien en als jullie op facebook bij Cor kijken, zien jullie wat ik bedoel. Tim, we hebben dikwijls aan je gedacht jongen, wat hebben wij deze zin nog vaak gebruikt bij ons in huis en het is alweer 12 jaar geleden dat wij met zijn 3tje deze kattenact op Mallory bij zonsondergang voor het eerst zagen en nog maar een paar weken geleden was er op Animal Planet een dierenprogramma waarin Dominique met zijn act nog onderwerp van gesprek was. Die man doet dit dus nu nog iedere dag hier, uiteraard inmiddels wel met een andere Chopin in de hoofdrol, hoewel hij wel eventjes aan de oude refereert tijdens zijn optreden. Het blijft bijzonder dat dit plein iedere avond opnieuw de zonsondergang "viert" die je zoals vandaag door een net te laag hangende laag wolken, eigenlijk njet eens mooi ziet, met zo' n hoop toeristen, en dan was er nu niet eens een cruiseschip aan de kade. Verder gewoon lekker over Duvalstreet gelopen en bij de tent waar Hemmingway vroeger zijn drankje deed, Sloppy Joe's lekker een drankje gedaan( om mijn rug wat te ontspannen), en een hotdog gegeten. Cor en ik zitten overigens echt op ons bedje met een pilsje en n colaatje van de super hoor....een beetje bij te komen van de schrik. Morgen hopelijk weer een beetje mobiler om toch met de katjes van Hemmingway te gaan kroelen en nog wat sightseeing te doen hier. Hoewel het weer dus de afgelopen dagen nog steeds erg goed gebleven is, beloven de laatste dagen van deze vakantie nat te gaan worden en dan bedoel ik echt 50% kans op regen, en niet de hoeveelheid drankjes die we nog tegen gaan komen tot en met zaterdag!!!! xxx van ons

Davina

Hee maar waarom hebben jullie niet via priceline geprobeerd een hotel te krijgen?

Cor

We hadden heel slechte wifi in het hotel in Fort Lauderdale, daardoor konden we geen hotel boeken van te voren

Ans v lieshout

Dat was even tegenslag maar verder is het oké en kunnen jullie nog even genieten van al het moois beterschap met je rug en nog veul leut Gr xxx